CSD-ECO
(Aktualizacja 8.12.2017)
Zainicjowało kampanię społeczną na rzecz podnoszenia świadomości w zakresie zagrożeń, jakie płyną z nieprawidłowego wyrzucania i składowania opakowań aerozolowych (potocznie zwanych sprayami).
Akcja na razie ma charakter pilotażowy i obejmuje woj. łódzkie.
Hasło kampanii to: „Nie gazuj naszej Ziemi!
Pozbywaj się ekologicznie pojemników aerozolowych”
Jednym z elementów akcji będzie wstawienie do różnych placówek (handlowych, szkół itp.) pojemników, do których będzie można wyrzucić zużyte lub niepotrzebne spraye.
KLUCZOWY NAUKOWY PARNTER PROJEKTU I KAMPANII SPOŁECZNEJ:
Instytut Maszyn Przepływowych Politechniki Łódzkiej
PRZYŁĄCZYLI SIĘ DO NAS:
Zespół Szkół Samochodowych i Mechanicznych w Łodzi
PROMOCJA PROJEKTU ECO-AEROZOL
(Aktualizacja z dn. 16 grudnia 2019 r.)
8 grudnia 2019 roku odbył się w Łodzi w obiektach sportowych AKS-SMS przy ul. Milionowej II TURNIEJ MIKOŁAJNKOWY „ZIELONY MIKOŁAJ. ECO-AEROZOL”.
GŁÓWNYM CELEM imprezy była PROMOCJA projektu ECO-AEROZOL poprzez łączenie edukacji ekologicznej ze wspieraniem inicjatyw piłkarskich wśród najmłodszych adeptów tego sportu.
Prawie setka dzieciaków z rodzicami, wujkami, babciami, dziadkami z całego województwa łódzkiego uczestniczyła w fantastycznej zabawie piłkarskiej, by jednocześnie wysłuchać krótkich prelekcji na temat celów projektu ECO-AEROZOL, właściwej segregacji odpadów opakowaniowych i ochrony środowiska naturalnego.
Prezes Zarządu CSD-ECO sp. z o.o. – Anna Fligel dużo powiedziała na temat problemów, jakie wynikają z niewłaściwego gospodarowania opakowaniami aerozolowymi. „Aerozole, spraye, które tak często używamy w naszych domach lądują najczęściej w koszach z odpadami zmieszanymi. A przecież są to odpady niebezpieczne. Miliony sprayów, które produkuje Europa są w przeważającej większości zużywane i wyrzucane gdzie popadnie” – powiedziała dr Anna Fligel.
Celem projektu jest nie tylko pokazanie, że łódzcy naukowcy (z Politechniki Łódzkiej) i przedsiębiorcy (z CSD-ECO sp. z o.o.) stworzą innowacyjną na skalę światową instalację od odzysku pojemników ciśnieniowych, ale też przeprowadzą kampanię edukacyjną, która będzie zmierzać do zmiany świadomości społecznej w aspekcie właściwego segregowania tych niebezpiecznych odpadów. II Turniej Mikołajowy ECO-AEROZOL był elementem tej kampanii.
Między emocjonującymi meczami, wszyscy z zaciekawieniem słuchali prelekcji na temat projektu. Dzieciaki, głównie dziewięciolatki, zaprezentowali bardzo wysoki poziom piłkarski. Walka była zacięta i bardzo wyrównana, zatem w istocie zwycięzcami byli wszyscy. Wierzymy, że to właśnie spośród tych dzieciaków w przyszłości będą piłkarze polskiej reprezentacji.
Naturalnie, puchar i złote medale trafić musiały do jednej drużyny.